Learning Enhancement Advanced Program /Dr Charles Krebs/

LEAP – A különbözõ agyi területek és pályák integrálását szolgáló módszer

Dr. Charles Krebs Dr. Charles Krebs tengerkutató biológusként kezdte tudományos pályafutását. A ’80-as évek végén dolgozta ki módszerét, miután egy búvárbaleset következtében lebénult, és saját gyógyulása érdekében agykutatással kezdett foglalkozni. A módszer segítségével újra megtanult járni és mozogni.
Ma az agykutatás és a kineziológia nemzetközileg elismert professzora, számos könyv és publikáció szerzõje.

 
Módszere – a LEAP – azoknak az agyi struktúráknak és pályáknak az integrációjára irányul, melyek blokkolódása különbözõ részképesség-zavarokhoz vezet. E problémák megszüntetése elengedhetetlen ahhoz, hogy a gondolkodás és az információfeldolgozás zavartalan legyen.
 
A módszer célja:


•    A részképesség-zavarok megszüntetése.
•    Az olvasás- , az írás- , és a számolásbeli képességek jelentõs javulása.
•    A tanulás, a gondolkodás és a koncentráció fejlesztése.
•    Az egyéni képességek 100%-os kihasználása.
•    100%-os agyintegráció.
•    Testi-lelki jó közérzet.
•    A mozgáskoordináció javítása.
•    A látómezõ és az észlelés kiterjesztése.
•    Az agyi képességek jelentõs javulása.

A módszer 3 részbõl tevõdik össze:

    
1.)    Információgyûjtés.

2.)    Az általános agyi struktúrák kiegyensúlyozása.

3.)    A specifikus agyi struktúrák kiegyensúlyozása.

Mely esetekben alkalmazható a LEAP?

Gyermekeknél és fiataloknál:


•    tanulási zavarok,
•    helyesírási problémák,
•    olvasási és szövegértési zavarok,
•    számolási nehézségek,
•    a figyelemkoncentráció zavara,
•    pszichoszomatikus tünetek ( émelygés, feszültség stb. ),
•    különbözõ nem diagnosztizálható „betegségek”,
•    érzelmi zavarok ( kedvetlenség, frusztráltság ),
•    vizsgadrukk, dolgozatírástól való félelem,
•    motiváltság hiánya esetén.

Felnõtteknél:


•    lelkileg különösen megterhelõ munkavégzés  ( vezetõ pozíció, vállalkozás ) esetén,
•    a hatékonyság fokozása céljából,
•    átképzés, felnõttkori tanulás (idegen nyelv, számítástechnika, új szakma tanulása),
•    erõteljes munkahelyi és magánéleti stressz,
•    a motiváltság hiánya (Burn-out-szindróma, kiégés),
•    gyakori indokolatlan megbetegedés,
•    olvasási, helyesírási, tanulási nehézségek,
•    pszichoszomatikus megbetegedések ( szívproblémák, rosszullétek, hányinger ),
•    érzelmi problémák (egzisztenciális félelem, depresszió, frusztráltság ) esetén.